Aktualizacja: poniedziałek, 15.05.2023 r.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu:
6:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci w grupie zbiorczej od 6:00 do 7:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy naturalne, spontaniczne, zorganizowane wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne w kącikach zorganizowanych stałych i czasowych kącikach zainteresowań: przyrodniczym, konstrukcyjnym, artystycznym, czytelniczym, związanym z realizowaną tematyką, świętami okolicznościowymi. Prace porządkowe po skończonej zabawie. Rozmowy indywidualne z dziećmi, gry i zabawy stolikowe, swobodne zajęcia plastyczne – tematyka dowolna. Samodzielne działania, odkrywanie zjawisk oraz zachodzących procesów , zabawy i doświadczenia dzieci. Obserwacje pedagogiczne –, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności i z dziećmi zdolnymi |
8:00 - 8:30 |
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne – ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegającym wadom postawy, tworzenie prawidłowych nawyków ruchowych u dzieci. Zabawy integracyjne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, zabawy słownikowe i logopedyczne, prace porządkowe – przed posiłkami, po skończonej zabawie |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie, czynności sanitarne przed i po posiłku. Wybieranie potraw przez dzieci (walory odżywcze i zdrowotne produktów), a nawet ich komponowanie; nauka posługiwania się sztućcami; Prace porządkowe po posiłkach. |
9:00 – 10:00 |
Zajęcia kierowane realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego wspierające rozwój dziecka. |
10:00-10:30
|
Zabawy naturalne, spontaniczne, zorganizowane zarówno budynku przedszkola jak i na świeżym powietrzu wg zainteresowań dzieci; zabawy tematyczne w kącikach: przyrodniczym, konstrukcyjnym, artystycznym, czytelniczym, związanym z realizowaną tematyką, świętami okolicznościowymi. Prace porządkowe przed wyjściem na wycieczki. |
10:30 - 11:30 |
Zajęcia na powietrzu kształtujące prawidłową postawę ciała: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Tworzenie prawidłowych nawyków ruchowych u dzieci. Spacery, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, prace ogrodnicze. |
11:30–12:00 |
II śniadanie - czynności sanitarne przed i po posiłku. Wybieranie potraw przez dzieci (walory odżywcze i zdrowotne produktów), a nawet ich komponowanie; nauka posługiwania się sztućcami; |
12:00– 13:15
|
Odpoczynek na leżakach dzieci 3-letnie, czynności samoobsługowe: rozbieranie, ubieranie się przed i po leżakowaniu Zajęcia rytmiczne. Zajęcia na powietrzu kształtujące prawidłową postawę ciała: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Tworzenie prawidłowych nawyków ruchowych u dzieci. Spacery, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Zabawy i doświadczenia umożliwiające samodzielne działanie dziecka, odkrywanie zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie. Zabawy naturalne, spontaniczne, zorganizowane zarówno budynku przedszkola jak i na świeżym powietrzu wg zainteresowań dzieci; zabawy tematyczne w kącikach: przyrodniczym, konstrukcyjnym, artystycznym, czytelniczym, związanym z realizowana tematyką, świętami okolicznościowymi. Prace porządkowe po skończonej zabawie. Czytanie literatury dziecięcej, zabawy relaksacyjne, zabawy słownikowe i logopedyczne. |
13:15 –14:00
|
Zajęcia dodatkowe realizowane w ramach programów autorskich i innowacyjnych, zajęcia organizowane przez nauczyciela, czynności higieniczno-sanitarne. |
14:00 –14:30 |
Obiad - kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku; wybieranie potraw przez dzieci (walory odżywcze i zdrowotne produktów), a nawet ich komponowanie; nauka posługiwania się sztućcami; |
14:30 –15:30 |
Zajęcia z dziećmi organizowane przez nauczyciela, zajęcia dodatkowe realizowane w ramach programów autorskich i innowacyjnych (MKJ, zajęcia kreatywne). Zajęcia na powietrzu kształtujące prawidłową postawę ciała: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Tworzenie prawidłowych nawyków ruchowych u dzieci. Samodzielne działania, odkrywanie zjawisk oraz zachodzących procesów. |
15:30 –17:00 |
Rozchodzenie się dzieci z grupy zbiorczej od 15:30 do 17:00 Zabawy naturalne i spontaniczne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne w kącikach: przyrodniczym, konstrukcyjnym, artystycznym, czytelniczym, związanym z realizowana tematyką. Obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna. Rozmowy indywidualne z dziećmi, gry i zabawy stolikowe, swobodne zajęcia plastyczne, eksperymenty graficzne, zabawy relaksacyjne, czytanie książeczek. Prace porządkowe . |
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne – ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegającym wadom postawy, tworzenie prawidłowych nawyków ruchowych u dzieci. Zabawy integracyjne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, zabawy słownikowe i logopedyczne, prace porządkowe – przed posiłkami, po skończonej zabawie |